Charger Battery Alkaline

[English]
Alkaline Battery Charger series is special used for alkaline battery charger. Alkaline Battery Charger With this series of alkaline batteries that have been drop (1.3 V) to the Rev back to 1.6 V. LEDs on the circuit this Alkaline Battery Charger will flash during charging process, and will be extinguished when the battery is full. The series also features Alkaline Battery Charger for 9V battery charger. VR 47 Ohm serves to regulate the battery charging current.

Alkaline Battery Charger series below utilizing each side beat AC signal from travo to perform the charging process, which is controlled using a 4 pieces set as the rectifier diodes. In charging battere with this series should often be controlled, because this circuit is not equipped with overcharge protection, especially for small-size battery.






[Indonesian]
Rangkaian elektronik di atas adalah rangkaian charger battery Alkaline yang khusus digunakan untuk pengisi baterai alkaline. Baterai alkaline yang telah drop 1,3 V dapat dinaikkan menjadi 1,6 V kembali. LED di sirkuit ini akan berkedip selama proses pengisian, dan akan padam bila baterai sudah penuh. Rangkaian ini juga dilengkapi dengan pengisi baterai alkaline 9v. VR 47 Ohm berfungsi untuk mengatur arus pengisian baterai.

Charger Baterai Alkaline di atas memanfaatkan setiap sisi sinyal AC dari travo untuk melakukan proses pengisian, yang dikendalikan menggunakan 4 buah dioda penyearah tetap. Dalam pengisian batrai dengan rangkaian ini harus sering dikontrol.


0 comments :: Charger Battery Alkaline

Post a Comment